overlogoGamyklos 22b, Vilniaus r, Rudamina, 13249 

El. Paštas: rastine@frgimnazija.com

Telefonas: +370 5 2320114 

Mokinių pažintis su mikrobiologijos mokslu - „Studentas vienai dienai“ 22-12-01


Vilniaus r. Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazija, tęsdama projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas, šių metų gruodžio 2 dieną organizavo STEAM užsiėmimą gimnazinių klasių mokiniams „Mikroorganizmai aplink mus“. Kartu su IGb ir IGc mokiniais į VU Gyvybės mokslų centrą vyko biologijos mokytoja metodininkė K. Voitechovič.

Besidominantys biologija mokiniai žino, kad vieni plačiausiai žmogaus naudojamų mikroorganizmų yra bakterijos ir mieliagrybiai. Mikroorganizmai išskiria gausybe žmogui naudingų medžiagų (antibiotikų, fermentų ir kitų bioaktyvių medžiagų), pritaikomų medicinos, farmacijos, kosmetikos, maisto pramonės ir kitose srityse. Noras pažinti mikroorganizmus praktiškai ir pabūti studentais viliojo mūsų gimnazijos moksleivius jau seniai ir išbandyti save pagaliau pavyko.

STEAM veikla mūsų mokiniams vyko pažangiausioje mokslinėje erdvėje - Vilniaus universiteto Gyvybės mokslų centre, kuriame vykdomi moderniausi moksliniai tyrimai. Šiame centre mūsų gimnazijos mokiniai lankėsi jau ne pirmą kartą. STEAM veiklą apie mikroorganizmus mokiniams organizavo VU GMC doktorantė K. Čekuolytė ir lektorė J. Versockienė. Mokiniai atliko du laboratorinius darbus: „Bakterijų dažymas Gramo būdu“ ir „Mielių dažymas metileno melsve, Liugolio tirpalu“.

STEAM užsiėmimo „Mikroorganizmai aplink mus“ tikslas: plačiau supažindinti mokinius su mus supančiais mikroorganizmais, mikrobiologijoje taikomais jų stebėjimo ir pradinio identifikavimo metodais. Mokiniai tyrė bakterijų Sarcina sp. ir Escherichia coli. rūšis, bakterijas randamas raugintų kopūstų, agurkų ir jogurto produktuose, o taip pat mielių Saccharomyces cerevisiae rūšis, esančias naminėje giroje.

Laboratorinio darbo metu gimnazistai susipažino su mikroorganizmų (bakterijų ir mielių) morfologiniais ypatumais: ląstelės dydžiu, forma, jų augimo pobūdžiu. Mokiniai išmoko juos stebėti ir įvertinti, patys galėjo pasigaminti dažytų bakterijų preparatų ir juos stebėti naudodamiesi imersine mikroskopo sistema. Užsiėmimo metu pasitelkus mokomąją vaizdinę medžiagą, diskutuojant ir analizuojant teorinius faktus buvo pristatyti naujausi mikrobiologijos mokslo pasiekimai.

Mokiniai buvo skatinami kritiškai mąstyti, tinkamai vertinti ir analizuoti gautus rezultatus, jais remtis darant išvadas. Užsiėmimo dalyviai pasinėrė į paslaptingą mikroorganizmų pasaulį ir nors trumpą laiką pabuvo tikrais studentais, besidominančiais mikrobiologija. Mokiniai tyrė, analizavo, diskutavo, stebėjo, lygino, darė išvadas – mokėsi ir tobulino savo požiūrį į juos supančius mikroorganizmus. Vėliau gimnazistai aplankė studentų auditorijas ir mokslines laboratorijas. Daugumai patiko šiuolaikiškos Vilniaus universiteto erdvės ir aplinkos.

Pamoka kitokioje erdvėje mokiniams buvo naudinga ir įdomi, daugelis pripažino, kad norėtų dar kartą dalyvauti panašiuose užsiėmimuose. Kiekvieno mokytojo tikslas – mokymąsi padaryti įdomų, aktualų, reikšmingą, susietą su mokinio reikmėmis ir praktiniu pritaikymu. Pamoka be sienų baigėsi, o gamtos mokslų mokytojos jau planuoja kitas pamokas, kurios bus dar įdomesnės, inovatyvesnės, labiau intriguojančios…

 

Gamtos mokslų metodinės grupės pirmininkė K. Voitechovič


  • VRSA
  • ŠMM
  • NSA
  • manodienynas
  • SRP
  • pomoc polakom
  • Lions_Quest
  • emokykla
  • tu_ne_vienas
  • manovita
  • erasmus+
  • olweus
  • TM4
  • Lochowo
  • PPT
  • robotikavaikams
  • robotikavaikams
Top