overlogoGamyklos 22b, Vilniaus r, Rudamina, 13249 

El. Paštas: rastine@frgimnazija.com

Telefonas: +370 5 2320114 

Rudaminos Ferdinando Ruščico gimnazija nusprendė išbandyti sėkmę ir dalyvauti respublikiniame ekologiniame konkurse „Mano žalioji palangė“. Konkursą organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras ir Vilniaus universiteto botanikos sodas. Konkurso partneriai: Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras ir Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos. Konkurso tikslas – skatinti domėjimąsi augalais ir jų panaudojimo galimybėmis kuriant sveiką edukacinių erdvių aplinką bei ugdyti atsakomybę už savo aplinką.

Šių metų konkurso „Mano žalioji palangė“ tema – „Pasaulis ant mano palangės“. Mokiniai buvo skatinami gamtos mokslų mokytis kūrybiškai ir gerinti savo pasiekimus, atliekant tiriamuosius darbus kasdieninėje pamokoje. Projekto metu moksleiviai susipažino su pagrindinėmis augalo dalimis, sužinojo svarbiausias augalų dygimo ir augimo sąlygas, įsitraukė į praktinę veiklą. Visos klasės buvo išradingos ir originalios. Vykdant projektą, jo tikslas pasiektas – mokiniai stebėjo, tyrinėjo augalus, patys dalyvavo kurdami neįtikėtinus dalykus. Ūgtelėjus augalams, gimnazijoje surengta bendra paroda, kuria gali pasigrožėti visi bendruomenės nariai.

Ypač sudomino kaktusų paroda, kurioje buvo virš 15 rūšių kaktusų. Juos sodino 5c klasės mokiniai. Prieš tai jie labai domėjosi kaktusų ypatybėmis. Tai ypatingi augalai. Dygliuoti, atrodo nedraugiški, rečiau žydi, kai kurie žiedus praskleidžia tik kelioms valandoms ir naktimis. Augalai įspūdingi savo ar dyglių forma, spalva, augimo būdu. Visa tai skiriasi. Tikriausiai visa, kas nepažįstama ir nebūdinga mūsų klimato zonai, o dykumų biomui, traukia ir mokinius.

Yra kaktusų, kurie auga aukštikalnėse ir pakenčia temperatūrų svyravimus, kai dieną yra 40 laipsnių šilumos, o naktį – nulis ar netgi minusinė temperatūra. Augimo sąlygų įvairovė sukuria kaktusų formų ir spalvų įvairovę.

Mokiniai susidūrė su iššūkiu – kaip kambario sąlygomis turėti gražiausiai atrodantį augalą. Daugino „vaikučius“, bet ne visi kaktusai juos užsiaugina, todėl kai kurių kaktusų tiesiog neįmanoma tokiu būdu padauginti. Projekto dalyviai apie tai sužinojo ir nusprendė kitais metais dauginti smagiausiu būdu – sėklomis, nes tai iššūkis augintojams.
Projekto metu buvo auginti ir daržo augalai (lapinės salotos, bazilikas, pomidorai, raudonieji burokėliai, žirniai ir kt.). Juos sodino 6b ir 6c klasių mokiniai. Šią veiklą papildė ir 8–IIG klasių mokinių piešinių paroda bei kurtos dekoracijos.

Daržininkystė labai svarbi mūsų visų gyvenime. Ši žemės ūkio šaka svarbi kaip ir augalininkystė, kadangi ji leidžia kiekvienam mokiniui mieste ar kaime, savo erdvėje užsiauginti įvairius daržo augalus, naudojimui sau arba prekybai. Ši mokslo šaka moko mokinius kaip auginti sveikas daržoves, kaip jas tinkamai prižiūrėti. Tai leidžia mokiniams išsimaitinti ir sutaupyti, kadangi nereikia daržovių pirkti iš prekybos centrų, kuriuose, kaip žinia, dažnai daržo augalai yra užauginti su papildomomis cheminėmis medžiagomis.
Geriausių palangių autoriams, kuriuos išrinks vertinimo komisija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo bei VU botanikos sodo „Facebook“ paskyrų lankytojai, atiteks prizai, o pati pačiausia, daugiausiai publikos simpatijų sulaukusi palangė bus apdovanota „Metų žaliosios palangės“ sertifikatu.

Dėkojame direktoriaus pavaduotojai ugdymui Honoratai Romanovskai, biologijos mokytojai metodininkei Kristinai Voitechovič, dailės mokytojams Renatai Utovkai ir Aleksandrui Subotkevičiui, technologijų vyresn. mokytojai Irenai Lesnevskai, lietuvių kalbos mokytojai Ramintai Tauraitei, lenkų kalbos vyresn. mokytojai Alinai Miloš už projekto „Mano žalioji palangė“ organizavimą ir vykdymą mūsų gimnazijoje.

 

lietuvių kalbos mokytoja

Raminta Tauraitė


  • VRSA
  • ŠMM
  • NSA
  • manodienynas
  • SRP
  • pomoc polakom
  • Lions_Quest
  • emokykla
  • tu_ne_vienas
  • manovita
  • erasmus+
  • olweus
  • TM4
  • Lochowo
  • PPT
  • robotikavaikams
  • robotikavaikams
Top